Jogga jogga jogga

Igår var en lååång dag på jobbet, därför var jag osäker på hur joggingturen skulle gå, men jag hade liksom inget val, behövde klämma in den för att hinna med alla veckans pass. I efterhand får jag dock säga att det gick över förväntan! Detta var ju näst sista passet i utmaningen. Upplägget var 5 minuters uppvärmning, 10 minuters jogging, 2 minuters gång och sen ytterligare 6 minuters jogging. När jag såg upplägget tänkte jag att 'det där går nog aldrig' - men, det gjorde det! Sammanlagt sprang jag 2,3 km. Målet är ju 3 km, så vi får se om jag hinner springa 700 m mer/snabbare nästa gång... Om inte är det ju bara att köra på tills man uppnår det målet. Min plan är att fortsätta med den här rundan efter att utmaningen är klar. Vet inte om jag hinner springa tre dagar i veckan hela tiden, men ska försöka springa minst två dagar i veckan i alla fall. Jag är faktiskt lite impad att det gått såpass bra ändå, jag har definitivt blivit bättre under dessa 4 veckor! Sen är ju 2,3 km inte mycket att skryta med kanske, men från absolut noll till nääästan 3 km på en månad tycker jag ändå är helt godkänt!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Talltita

En blogg där jag skriver om mitt liv före och efter en Gastric bypass-operation.

RSS 2.0