Bra och dåligt

Det senaste har jag legat på en platå, då tappar jag lätt motivationen att skriva. Har varit mycket hos mina föräldrar det senaste, men nu är jag hemma i lägenheten så då passade jag på att väga mig - 76.8 kg, hoppla! Det är ju för sjutton nytt lägstarekord! Sådana överraskningar gillas förstås skarpt... Har annars legat länge på runt 78 nu, så detta är en bra bit ner.

Mindre kul - efter att ha kommit hem värmde jag middag. Det var en rätt jag gillar, så kanske det påverkade vad som hände - kanske att jag åt för snabbt och/eller tuggade för dåligt. För när jag var klar kände jag hur maten stod mig upp i strupen och jag kände mig riktigt dålig. Sprang på toa. Jag har inte spytt sen jag opererade mig så jag visste inte hur det skulle kännas. Om jag ens 'kan' spy längre. Men ni vet hur det liksom kommer saliv innan man spyr? Det fick jag. I mängder. Och sen spydde jag. Inte så mycket, men det är ju aldrig kul i vilket fall. Det kom bara lite matrester blandat med vatten som tur var. Sen kändes det lite bättre, men jag hade fortfarande ont i magen, vilket börjat redan innan jag åt - så det beror knappast på dumping. Fick snart springa på toa men även nu efteråt, medan jag skriver detta, gör det redigt ont. Riktigt magknip, en påträngande smärta i magen. Det har jag inte känt på riktigt länge, det är inte samma smärta som jag kan få när jag dumpar, detta är något annat. Förstår verkligen inte var jag skulle ha lyckats dra på mig någon skit, så det är konstigt. Hoppas det snart gör över!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Talltita

En blogg där jag skriver om mitt liv före och efter en Gastric bypass-operation.

RSS 2.0