Ledig!

Känns underbart att vara lite ledig nu! FEM dagar. Otroligt! Inledde gårdagen - när jag kommit hem från jobbet - med att handla hem mat, sedan blev det lite röjning i lägenheten. Tvättmaskinsreparatören kom äntligen och nu kan jag tvätta hemifrån igen för första gången på månader, det känns som en otrolig lyx... Skönt vintertid att slippa springa ut i rusket.

På kvällen varvades TV-spel, virkande och tecknande, jag älskar att skapa och äntligen hade jag tid och ork till det. Nästa år måste jag komma igång bättre med virkandet under hösten, så man kanske kan göra lite julklappar...

Idag vaknade jag tidigt, jag är en morgonmänniska men sen somnade jag ganska tidigt också... Ungefär 5:40 blev jag upp idag. Tog det lugnt och satt vid datorn och skannade gårdagens teckningar, sen blev det en 30 min morgonpromenad med jycken runt området. Jag brukade gå den rundan minst en gång om dagen men efter operationen tog det tid att få tillbaka orken och motivationen. Idag blev det i alla fall av och det kändes skönt att sträcka på benen. Jag märker också att rundan går enklare nu, man har ju faktiskt 25 kg mindre att släpa på i dessa dagar!

Idag ska jag bara ta det lugnt och slappa har jag tänkt. I eftermiddag ska familjen åka till Liseberg, mitt andra vinterbesök där för i år - det ser jag fram emot!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Talltita

En blogg där jag skriver om mitt liv före och efter en Gastric bypass-operation.

RSS 2.0