Sista jobbveckan!

Sista jobbveckan inför julen nu! Jag kommer ha mycket julledighet i år, bara två arbetsdagar på två veckor - härligt! Och de dagarna ska förhoppningsvis bli ganska lugna.
 
Lördagen tog jag det med all rätta lugnt - det har varit mycket på jobbet senaste veckorna med julförberedelser och annat. Vi firade bland annat Lucia - det gick jättebra, men det är alltid skönt när det är avklarat.
 
Igår - söndagen - var jag hos mina föräldrar. Det var ett tag sen nu och jag känner alltid att jag får ny energi och livsglädje när jag varit hos dem. Jag älskar att vara på landet - trivs inte i förorten där jag bor nu - och jag står min familj nära. Planen är att med tiden flytta närmare dem igen, det längtar jag efter. Igår hade de julfest, ett slags öppet hus för barn som bor i närheten och mammas dagbarn. Det gick bra, hela familjen hjälpte till att få det fint och vi fick många snälla ord. Vädret var lite trist - mycket regn dagen innan så det var väldigt slaskigt - men uppehåll i alla fall. Lagom tills jag satte mig i bilen och åkte hem igen började det ösregna och det med råge - kunde knappt se ut genom fönsterrutan. Tur att regnet väntade tills vi var klara i alla fall! På kvällen kunde jag lägga mig med stor trötthet i kroppen, men det var sådan där trötthet som känns bra, att man jobbat och varit igång hela dagen och gjort något bra.
 
Jag då - hur går det med viktkurvan? Jag ska inte säga att jag tappade motivationen men man blev ju lite fundersam när vågen istället för att fortsätta nedåt började gå uppåt någon vecka efter operationen...! Ungefär 1.5 kg upp efter två veckor?! Men nu verkar den ha gått ner igen i alla fall. Från att ha stått på en bit över 99 var den igår på 98.7 och idag på 98.4. Så nu hoppas jag att vi fortsätter gå nedåt och inget annat! Julen känns ju inte som den helg man kommer gå ner mest under men ska försöka möta ätandet med promenader med jycken. Jul och nyår ska som alltid firas med familjen och då brukar det bli tillfällen för promenader - mycket trevligare vägar att gå på än här hemma!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Talltita

En blogg där jag skriver om mitt liv före och efter en Gastric bypass-operation.

RSS 2.0