Tillbaks på jobbet

Första dagen på jobbet idag, efter operation och två veckors sjukskrivning. Får säga att det gått över förväntan, jag jobbar tidiga skiftet idag dessutom, så det blir lite mjukstart eftersom jag då kommer hem tidigt. Imorgon blir det sena skiftet, men fredag avslutas med ett till tidigt skift. En bra vecka.

Sett ur ett matperspektiv är det väldigt praktiskt med jobbet. Som förskollärare har jag ju bestämda måltider och eftersom jag äter med barnen tar det sin tid - mellan tuggorna ska man hjälpa någon, hämta en tappad sked, fylla på mjölk, fixa till en haklapp eller vad det nu kan vara. Detta gör att det inte blir för snabbt ätande som jag fortfarande slarvar med hemma (och tro mig, det straffar sig!). Idag provade jag lite nudelsoppa med kyckling. Egentligen inte mat jag ska äta riktigt ännu, men det gick över förväntan - inte minsta tillstymmelse till dumping, och då drack jag ändå en hel del vatten till maten. Härligt! En liten bit knäckebröd till maten blev det också.

Är för övrigt bra trött på den mjuka kosten - saknar råa grönsaker, ris, bröd, ja, att få tugga grov mat - och fibrer! Potatis i all ära men det börjar bli trist nu, jag var ingen potatisfantast till att börja med... 20 december får jag äta (nästan) helt fritt igen. Det längtar jag till!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Talltita

En blogg där jag skriver om mitt liv före och efter en Gastric bypass-operation.

RSS 2.0