Dag 10

Så är det dag 10. Igen. Idag har nedräkningen börjat kännas mycket mer påtaglig, kanske för att jag nu har precis lite över halva tiden kvar. Och imorgon precis mindre än halva... Och när det är mindre än halva kvar, då går det ju i rätt riktning!

Idag har det gått bra med pulverdrickandet, fast det kändes bra surt att gå miste om den vegetariska pizzan på jobbet (inklusive pizzasallad)...

Jag kör samma smak på pulver på jobbet tills en förpackning är slut, 2-3 påsar om dagen beroende på skift. Fast jag tyckte blåbär var en av de minst äckliga från början står den mig upp i halsen nu - det är den jag just nu har på jobbet... Ser fram emot att få byta smak i slutet av nästa vecka ungefär!

Har för övrigt funderat om jag kanske ska ta med lite egna matvaror till jobbet efter jag opererats. Jag jobbar som förskollärare och vi äter ju tillsammans med barnen, men alla produkter passar inte en GB-opererad person direkt. Typ mager ost och sådant skulle nog vara bra att ha med sig, kanske rentav lite keso och annat. Nästan alla våra mellanmål består av smörgåsar och det blir trist i längden och är ju inte helt nyttigt.

På tal om jobbet och för att knyta an till början av inlägget - idag pratade jag med chefen hur vi skulle lägga in ett möte innan jag försvinner i 2 veckor. När jag stod där och bläddrade i kalendern slog det mig verkligen att det bara är en och en halv vecka kvar och hur lite det verkligen är! Första omgången blev ju precis 2 veckor och jag ser fram emot att spräcka det på onsdag... Och att då samtidigt börja räkna ner på allvar!

16 kilo lättare är vi uppe i totalt nu, varav 9 på pulver. Kan stolt säga att det inte blivit något fusk alls!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Talltita

En blogg där jag skriver om mitt liv före och efter en Gastric bypass-operation.

RSS 2.0