Dag 5

Det är nu fem dagar sen operationen och jag har precis klivit upp ur sängen. Det är ännu för tidigt att säga hur dagen kommer utveckla sig tror jag. Jag är väldigt öm fortfarande, men det känns som det i alla fall blir lite bättre för varje dag. Jag verkligen längtar tills det ska sluta göra ont, framförallt i axlarna och nacken som är de stora bovarna just nu.

Jag känner ännu ingen hunger vilket gör att ätandet känns lite jobbigt just nu, det finns liksom inget man vill ha och jag blir lite lätt illamående när jag tänker på mat. Samtidigt mår man ju inte bra om man inte får i sig näring så det blir lätt en ond cirkel där man mår dåligt för man inte äter och inte äter för man mår dåligt. Igår fick jag i alla fall i mig bland annat yoghurt och mixad linsgryta så jag hoppas det går lika bra idag.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Talltita

En blogg där jag skriver om mitt liv före och efter en Gastric bypass-operation.

RSS 2.0