Dag 7

Imorgon har en vecka gått. Jag hoppas hungern ska lägga sig snart - hela helgen har den varit extremt påtaglig. Jag vill minnas att första omgången kändes det mycket bättre efter en vecka, men jag kanske minns fel. Eller så reagerar kroppen helt enkelt annorlunda nu. Inte kul någonstans! Hela dagen har jag gått och tänkt på rostat bröd. Jag vet verkligen inte varför, jag menar, okej, jag tycker verkligen OM rostat bröd men det är inte så att jag äter det varje dag i vanliga fall utan det kan gå veckor eller mer mellan att jag kör en rostperiod... Men just nu finns det inget jag hellre vill ha!
 
Som lite motivation har jag suttit under kvällen och tittat på kläder att eventuellt beställa (i en, just nu, snäppet för liten storlek såklart...). Fick till slut ihop två fina tröjor och tre byxor men så krånglade självklart sajten... Har sparat koderna till just de plaggen och ska titta på det senare och se om det fungerar bättre då.
 
Totalt har jag gått ner 15 kg nu, inte illa får jag säga ändå. Det mesta under flytande perioden, men lite innan också på egen hand, fast då gick det mycket trögare. Det som jag väger nu vägde jag senast 2007, för fem år sen. När jag ser mig själv naken tycker jag fortfarande att magen verkligen bara väller ut och det ser hemskt ut, men jag ser en skillnad i hur kläderna sitter, speciellt om jag har mina lite tajtare plagg, och det känns verkligen bra i alla fall!


Kommentarer
Sara Skitviktig

Jag fick remissbekräftelse på posten idag med 9-12 månaders väntetid... Jobbigt!

Kul att du har så kort tid kvar till din op :)

Svar: Oj, vilken lång väntetid! Här i Västra Götaland ska väntetiden visst vara ganska kort just nu, sa de till mig. Men ibland kan det gå fortare än man anar - när jag blev kallad stod det ca 3-6 månader i pappren men jag blev kallad efter bara 1 månad... har du tur kanske du blir kallad tidigare också! Men det är bra med lite väntetid också, så kan man göra research, fundera och klura. Men jag vet, det är inte kul att vänta heller... Lycka till i vilket fall, och tack!
talltita.blogg.se

2012-11-05 @ 22:23:23
URL: http://skitviktig.blogg.se
Kristina

Hej!

Kul att hitta en ny gbp-blogg! Jag väntar på mitt första samtal dit jag är remitterad, och om allt går bra får jag mitt operationsdatum då. Spännande!

Svar: Hoppas du får ut något av bloggen, och lycka till med din remiss! Det är en spännande och nervös väntan...
talltita.blogg.se

2012-11-05 @ 22:23:51


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Talltita

En blogg där jag skriver om mitt liv före och efter en Gastric bypass-operation.

RSS 2.0