En vecka

Idag är det precis en vecka sen operationen... Jag mår efter omständigheterna bra. Magen ömmar knappt längre, högerarmen bråkar fortfarande men jag behöver inte gå på smärtstillande utan det är mest en liten irriterande värk.

Däremot har jag varit gräsligt förstoppad, värre än jag någonsin varit med om tror jag. Efter två laddningar Microlax fick jag ut nästan allt tror jag men det tar nog ett tag innan rumpan blir sig lik igen... Ska börja med Laktulos idag och hoppas att det hjälper till med maskineriet. Jag har ju tre veckor med mjuk kost att se fram emot, jag som i vanliga fall älskar mina fibrer och nu behöver dem mer än någonsin...!

Idag har jag åkt hem till lägenheten, annars har jag ju varit hos föräldrarna under veckan, bara gjort visiter hemma för att ta hand om fåglarna. Det känns skönt att vara hemma på ett sätt (och jycken är överlycklig, han trivs bäst här) men samtidigt är det ensammare, här är ju bara jag medan det hos mina föräldrar alltid är någon mer där - på kvällarna är vi oftast runt 8 stycken... Så det blir en helt annan grej.

Jag väntar på samtal från Vårdcentralen angående att ta bort mina klaffar på fredag, sen ska det nog bli en dusch följt av en lugn kväll/eftermiddag. Imorgon blir det nog desto rörigare. På morgonen kommer en tvättmaskinsreparatör, någon gång mellan 7:30-16 (dessa tider...) ska de kolla och eventuellt byta spisen, på kvällen har syrran ponnyuppvisning och någonstans där måste jag klämma in storhandling också, nu måste förråden här hemma fyllas på och det rejält. Framförallt potatis i alla de varianter...

Annars vill jag åka till stan och shoppa snart, kanske till helgen. Tiden går fort och snart är det jul, vill bli klar med julklapparna så fort jag kan!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Talltita

En blogg där jag skriver om mitt liv före och efter en Gastric bypass-operation.

RSS 2.0