Fortfarande ont

De som säger att operation är en quick fix vet verkligen inte vad de snackar om! Gårdagen var utan tvekan bland det värsta jag varit med om. Framförallt den pulserande, ständigt närvarande värken i axlarna och nacken. Fullproppad med läkemedel lyckades jag somna en stund på kvällen men nu 02:49 vaknade jag igen och fick ringa på hjälp då jag hade så ont att jag omöjligt kunde ligga ner. Har fått tabletter, smärtstillande salva och en värmedyna som jag nu väntar på att de i alla fall ska ta bort udden så jag får sova lite till. Sköterskan sa att nu är det nog inte själva operationen som gör ont utan det har blivit en muskelinflammation i nacken för jag har spänt mig så mycket.

Det känns verkligen trist att kroppen skulle ta operationen såhär 'dåligt', speciellt som jag verkligen gjort mitt yttersta för att förbereda mig både fysiskt och mentalt. Men man kan förstås aldrig veta på förhand hur man ska reagera. Hade det inte varit för axlarna hade jag inte haft så jobbigt men smärtan från dem har gjort sig ständigt påmind och har helt enkelt inte gått att ignorera. Hoppas morgondagen blir bättre!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Talltita

En blogg där jag skriver om mitt liv före och efter en Gastric bypass-operation.

RSS 2.0