Klämmorna är borta!

Idag blev det en tripp ner till distriktssköterskan för att ta bort klämmorns på mina fem små titthål. Allt såg bra ut, alla sår var stängda utom ett, men det var inte rött eller varigt. Alla hålen - speciellt det öppna - fick strips för några dagar framöver, sen ska det förhoppningsvis vara på det torra.

På vägen hem handlade jag lite grejer - kronljus, timer, grenkontakt och lite annat. Julsakerna är på G i lägenheten och det är mycket som ska förberedas...

Just nu sitter jag i vardagsrummet. Det är stökigt men ändå mysigt med julduk, julstjärna och annat. En moussaka står i ugnen. Det är en av mina favoriträtter och en som rekommenderats av sjukhuset under perioden med mjuk kost. Det känns som en ganska mastig middag så jag hoppas det ska gå bra till middag. Jag kämpar fortfarande med att finna en bra balans - har lätt för att få ont efter att jag ätit. Tror att jag kanske äter för fort? Och att inte dricka till maten tar emot, speciellt när man äter något kryddstarkt! Men det går i alla fall bättre för var dag.

Visst känns det konstigt att det snart är första advent? Jag älskar att leta upp personliga julklappar till nära och kära, men vill inte stressa så behöver komma igång nu! Dessutom blir det väl extra skralt i kassan i jul eftersom jag kommer få mindre i lön tack vare sjukskrivningen, men det ska nog gå.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Talltita

En blogg där jag skriver om mitt liv före och efter en Gastric bypass-operation.

RSS 2.0