Två dagar kvar

Tänk, nu är det bara två dagar kvar... Idag har jag ringt sjukhuset och rapporterat hur det gått. Jag gick ju 2 veckor på flytande, sen blandat i en vecka, sen tre veckor flytande, istället för bara tre veckor flytande. På denna tid har jag gått ner 11 kg. Egentligen lite mer, vågen snuddade precis imorse och jag tror den snuddningen kan bli ett kilo fram tills på onsdag, men jag ville inte säga mer än det var, så blev ett besked lite i underkant. Samordnaren berömde mig i alla fall och hälsade mig välkommen till sjukhuset på onsdag. En till två personer opereras visst innan mig, svårt att säga exakt när min tid kommer bli. Pappa kommer i alla fall köra mig dit och sitta med som moraliskt stöd.

Jag har ju ännu inte lagt upp några mått eller så, skäms helt enkelt för mycket för min kropp för att dela med mig inför hela världen. Speciellt bilder - det blir ju så påtagligt, även för dem som inte alls vet vem jag är egentligen. Men imorgon ska jag försöka fixa ett sådant inlägg, kvällen före operationen passar ju bra för lite före-bilder/fakta... Ska även försöka fixa fram lite gamla kort. Som många tjockisar är jag expert på att ta bilder ur vinklar där man inbillar sig att man ser bättre ut, men jag har en del på Fejan och på jobbet där jag jag fotats ur väldigt osmickrande vinklar, kan ju bli passande bilder för att visa hur jag sett ut när jag var som störst och hur jag såg ut precis innan operationen..



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Talltita

En blogg där jag skriver om mitt liv före och efter en Gastric bypass-operation.

RSS 2.0