Dag 4

Efter dag fem ungefär så ska det ju ofta kännas lättare med den här dieten. Därför känns det så klart skönt att starta dag fyra nu...

Jag måste säga att det går upp och ner. Vissa stunder känns det inte alls så svårt, andra är det riktigt jobbigt. Just känslan att gå med en gnagande hunger är inte rolig. Allra jobbigast är nog medan man är på jobbet och först känner lukten av maten som förbereds i köket (som dessutom är alldeles bredvid vår avdelning) och sen ska man sitta och mata barnen och titta på maten, kanske plocka undan resterna osv, men man får inte smaka alls... Bara smutta på sin halväckliga shake...

Nu närmar ju sig första helgen också. Ska bli spännande hur det går! En fördel är väl att det är lättare att äta på jämna tider nu eftersom jag inte behöver laga någon mat, bara ställa mig och skaka i 10 sekunder.

En lektion jag kommer ta med mig av denna period är nog i alla fall att uppskatta och njuta mer av maten. När det är som värst just nu går tankarna i stil med "Åh, om jag bara hade en köttbulle, vad jag skulle njuta av den..."
 
Till helgen måste jag lämna tillbaka pappas bil som jag lånat och jag ska också försöka ta mig till stan tänkte jag, för lite geocaching förhoppningsvis och kanske lite shoppande. Har tänkt att jag ska ge mig själv någon liten grej en gång i veckan under denna tid som motivation, typ ett halsband eller några nya tecknarpennor eller något. Vi får se om det finns något kul i stan...


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Talltita

En blogg där jag skriver om mitt liv före och efter en Gastric bypass-operation.

RSS 2.0