Dag 5

Ja, så var den femte dagen här. När jag tänker på att jag inte ätit mat på fem dagar känns det som det ändå går ganska fort... fast när jag tänker på hur många dagar det är kvar känns det som om det går sakta, sakta...
 
Har räknat ut att jag kommer att ha ätit flytande diet i precis 3 veckor 30 oktober, en tisdag. Då är jag med andra ord redo för operation. Grejen är att på lördagen är det ett stort geocachingevent som jag bara måste gå på, jag har väntat i månader på det. Vilket ju innebär att jag kommer att fortsätta med dieten till åtminstone måndagen därpå, dvs fyra veckor, suck... men vad gör man!
 
Det har sagts mig att den flytande dieten ofta känns lite lättare efter fjärde/femte dagen. Det känns faktiskt som om kroppen börjat vänja sig, men det är fortfarande inte roligt, speciellt inte när jag öppnar frysen för att ta ut isbitar (lightsaft med massor av is är min "lyx" nu, för att få i mig tillräckligt med vätska och få bättre smak i munnen) och ser hur mycket mat det finns där.

I natt drömde jag för övrigt att jag åt rostat bröd. Att jag inte tänkt på vad jag sysslade med utan bara plockat i mig flera bitar utan att tänka på det. Oj, vad besviken jag blev på mig själv... men så vaknade jag och kom ihåg att nähä, än så länge i alla fall har det inte blivit något fusk!
 
Jag måste för övrigt köpa en ny shaker imorgon. Igår kväll glömde jag min på vardagsrumsbordet och medan jag körde hem pappas bil imorse hittade Dunder den och slarvade bort det lilla locket (hoppas det inte ligger i hans mage...) och tuggande och gnage runt kanten på hålet, så det är svårt att blanda till det ordentligt nu och jag vill inte dricka ur pipen han tuggat på... Som tur är ska jag till stan imorgon så då ska jag köpa en ny, tur att de inte är så dyra.
 
Som avslutning så kan jag väl lägga till att jag försöker spendera dagen med att städa, idag blev det sovrummet. Har bland annat sorterat alla böcker i bokyllan och ska även sortera i skåpen - jag har två till kläder och två till tecknar- och pysslargrejer, som verkligen behöver sorteras...


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Talltita

En blogg där jag skriver om mitt liv före och efter en Gastric bypass-operation.

RSS 2.0