Dag 6

Så var sjätte dagen här. Idag har jag varit i stan, handlat lite och geocachat. Det var trist att känna lukten av all god mat när man gick förbi restauranger, men annars gick det bra. Jag märker dock att orken är påverkad. På ett sätt känner jag mig piggare - jag väger nu 10 kg mindre än jag gjorde förra året, och jag har promenerat mycket det senaste halvåret för att få bättre kondition - men den mycket kalorifattiga flytande dieten gör samtidigt att man inte direkt är fylld av energi, vilket märks när man anstränger sig. Man får ju inte sporta hårt när man går på pulver t.ex. Dagens geocaching var inte speciellt svår utan bara en rask promenad, men jag orkade inte mer än några timmar innan huvudet var helt slut och jag nästan blev yr. Annars kan man alltid äta något för att höja energin, men lunchdrickat gjorde mig inte direkt piggare. Nåväl, 9 cacher hann jag med i alla fall.

Kvällarna spenderar jag pysslande. Jag brukar växla mellan tecknarperioder och virkarperioder. Just nu är jag inne i en virkarperiod och senaste veckan har jag jobbat med en ganska stor dvärgschnauzer efter eget mönster. Grundstommen är klar och nu ska trådar fästas på alla långhåriga delar, sen ska den kardas och trimmas till rätt form. Det ska bli kul att se hur slutresultatet blir...



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Talltita

En blogg där jag skriver om mitt liv före och efter en Gastric bypass-operation.

RSS 2.0