Dag 9

Förra veckan drömde jag vid något tillfälle att jag ätit rostat bröd utan att tänka mig för. I natt var det dags igen, fast nu drömde jag att jag ätit en ruta choklad... som dessutom smakade jätteäckligt!
 
Idag har jag halkat efter och missat mellanmålsshaken då jag varit hos tandläkaren och äntligen fått fixat en tand som jag haft ont i. Jag har fått världens bästa tandläkare som skojar och får mig att känna mig lugn och avslappnad och det känns jättebra, jag som alltid verkligen ogillat att gå till tandläkaren. Idag sa han bland annat att jag har väldigt vita tänder, näst vitaste på listan! Det är väl gissningsvis för att jag inte dricker kaffe och inte direkt te heller. Alltid kul att höra, fast jag själv tycker mina tänder är rätt gula...
 
Vet ni, något jag tror jag kommer ta med mig från den här perioden är hur viktigt det är att äta regelbundet. Det blir ju lätt att man slarvar när man lever i ett enpersonshushåll men nu när jag går på flytande diet måste jag verkligen försöka hålla det för att inte bli svinhungrig/trött och det är något jag ska försöka fortsätta med när jag är klar med denna period... Frukost 8, lunch 11:30, mellanmål 14:30, middag 17 och lite kvällsmat 19.
 
Nu ska jag springa och äta kombinerat mellanmål och middag! Kanske man skulle lyxa till det med choklad idag, med tanke på nattens dröm... brukar annars spara på den då jag tycker den är godast (eller snarare "minst äcklig"...)
 


Kommentarer
jossan

Verkar som att någon i dina drömmar försöker säga åt dig att fortsätta som du gör, och inte komma på tanken att fuska ;)

2012-10-17 @ 22:31:49


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Talltita

En blogg där jag skriver om mitt liv före och efter en Gastric bypass-operation.

RSS 2.0