Hungrig...

105 påsar har jag räknat ut att jag ska sätta i mig under tre veckor av flytande diet. Två har gått åt, hm... bara 103 kvar nu då. Har inlett denna dietkarriär på jobbet med frukost och lunch, det kommer även bli mellanmål på jobbet idag och sen middag och kvällsmat hemma.Nutrilett Blåbärsshake. Smakar helt okej, men det är klart, mätt är man ju inte... inte på långa vägar. Passar på att skriva lite under rasten, så jag kan rensa tankarna lite.
 
Idag var det fisk till lunch, fisk äter jag inte ens i vanliga fall (har varit så enda sen barnsben, det går bara inte, får kväljningar av fisk), men potatisen och framför allt salladen lockade, det får jag säga! Men jag vet att jag kan vara grymt envis, speciellt när stoltheten står på spel, och jag tänker klara det här, så det så! Men ändå. Ajajaj i lilla (nja) magen, den skriker efter mat just nu! Dietisten sa att de första 4-5 dagarna är värst, sen brukar det vända och man mår bättre. Så det är väl förhoppningsvis bara att hålla ut några dagar till så ska det kännas bättre! Detta är ju bara första föraningen så att säga, eftersom jag precis börjat.
 
Det står i häftet som följde med förpackningen att man kan ställa shaken en halvtimme i frysen för att få en sorbet. Det ska jag pröva i kväll, kanske känns lite lyxigare då!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Talltita

En blogg där jag skriver om mitt liv före och efter en Gastric bypass-operation.

RSS 2.0