Inskrivningsbesök

Oj, vad jag är trött nu! Sömnig, rentav. Men vi tar det från början.
 
Idag var det dags för inskrivningsbesök på Östra, med provtagning, samtal och ställningstagande till operationen.
Jag fick ta fem blodprov, blev vägd, mätt, fick mäta blodtrycket och man lyssnade på hjärta och lungor. Allt var normalt, hade 100 % syreupptagningsförmåga och alla värden var som de skulle. Jag har ju tur där att jag är - såvitt alla kunnat utröna - helt frisk, inga sjukdomar, inga mediciner eller liknande. Så det var bara "nej, nej, nej" på alla frågor där på min hälsodeklaration, inga allergier, inga problem.. Detta bådar förstås gott inför en operation och vad jag förstod föreligger det inga direkta hinder för mig att opereras. Faktiskt så fick jag förslag från kirurgen att jag kan börja med LCD-drickat men en gång, då väntetiden just nu är ganska kort och de ibland har folk som hoppar av osv. På så sätt kan jag kanske få en snabbare tid, så fort jag är klar med mina tre veckor och uppnått viktminskningsmålet. Jag är faktiskt väldigt frestad att sätta igång imorgon. Typiskt att jag handlade hem mat för veckan igår! Får väl fördela grönsakerna till mina fåglar - de gillar färskfoder - och gömma resten långt in i kylskåpet. Kanske man skulle investera i ett hänglås...!
 
I vilket fall blir det, som jag räknat ut innan också, tre veckor flytande diet. Jag dricker inte kaffe men däremot har jag köpt hem te i lite olika smaker, mest för att kunna få en ny smak i munnen, jag tänker att man nog kommer tröttna med Nutrilett-smakerna efter ett tag och då kan det vara skönt att få smutta på något annat, och te gick ju bra att dricka. Dietisten vill att jag går ner minst 5 kg och det tror jag inte ska vara något problem, förhoppningsvis. Jag har gått ner 4 kg på egen hand sen jag gjorde mitt första viktrelaterade besök på Vårdcentralen och det fick jag beröm för, att jag är på rätt väg. Det var delvis därför som kirurgen tyckte jag lika gärna kan köra på medan det går bra och börja med flytande direkt.
 
Till sist var allt över och det var bara att vända hem igen. Detta är första gången jag körde till Östra helt själv. Jag har nyss tagit körkort och har nästan inte kört alls i Partille. Det var tur snälla pappa åkte med mig igår så jag kunde lära mig vägen. Nu känner jag mig mycket tryggare på den sträckan. Det är inte körningen i sig som är jobbig egentligen, utan att hitta rätt väg och planera körningen ordentligt... Men man lär väl sig med tiden!
 
När jag väl kommit hem ville jag helst bara krypa i sängen och sova resten av eftermiddagen. Jag vaknade flera gånger i natt, nervös både inför självs körningen och inför besöket. Dessutom skulle man ju upp tidigt, ungefär 5:20 var jag ur sängen. Innan jag kunde vila fick jag dock tvätta då det var enda tvättiden jag kunde få, sen gick jag ned till centrum för att hämta ut mitt lilla klädpaket som kommit - underkläder, strumpor, tights och två tröjor. Speciellt den ena tröjan, röd med ett tryck, är grymt snygg tycker jag. Jag ser fram emot att få ta på mig den. Men inte ännu... den är fortfarande för liten. Men om ett tag så!
 
Nu ska jag nog bara vila, men tanken är att snart sätta igång med att städa, rensa och göra iordning i lägenheten. Jag känner mig själv, jag kommer behöva sysselsätta mig för att inte tänka på mat och då vill jag fixa här hemma. Det skulle ju dessutom kännas extra bra när man kommer hem från operationen sen om det är fint och städat hemma i lägenheten!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Talltita

En blogg där jag skriver om mitt liv före och efter en Gastric bypass-operation.

RSS 2.0