Kul.

Fick tag på samordnaren som hade sökt mig. Det var inte bra nyheter. Tydligen så är kirurgen sjuk och därför måste de skjuta på alla operationer. "Börja inte med flytande!" sa hon. Men, fick jag säga, jag har ju redan hållit på i två veckor...
 
Fick tag på en dietist som jag diskuterade det hela med. Har egentligen tre alternativ:
1. Fortsätt köra på med pulvet
2. Bryt helt, börja om igen när det drar ihop sig
3. Kör några vanliga måltider, några pulver
 
Jag tror det blir alternativ 3. Jag orkar inte köra på med pulver i många veckor till. Om originaldatumet var satt till 13 novemember och det inte blir innan dess kommer det betyda mer än 5 veckor på pulver. Kanske det dubbla, om jag har otur? Det orkar jag inte med.
 
Bryta helt känns inte heller bra. Då kommer ju levern få fett i sig igen och jag går kanske upp de 6 kilo jag gått ner hittills.
 
Därför känns det mest logiskt att äta t.ex. lunch och middag men skippa resten. Och att försöka hålla små portioner då. Jag gissar att det också kommer bli jobbigt, hungern kommer nog bli värre när man äter mat igen. Men vad ska jag göra? Detta känns verkligen skit rent ut sagt.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Talltita

En blogg där jag skriver om mitt liv före och efter en Gastric bypass-operation.

RSS 2.0