Nervositet

Snart drar det ihop sig, på måndag är det inskrivning. Jag vet inte riktigt vad man ska förvänta sig. I de papper jag fått hem står det att det är då formellt beslut om operation tas. Får man en tid eller inte? Jag vet inte. I vilket fall står det att man ska fasta innan, men däremot ta med mat och dryck då det kommer ta ett antal timmar och man säkert kommer bli hungrig under tiden.
 
Jag har också fått fylla i en hälsodeklaration (igen! Vet inte hur många jag fyllt i vid det här laget...) och en omvårdnadsdeklaration. Självklart får jag passa på att ställa mina frågor när jag kommer dit också. Kanske lite konstigt, men de flesta av mina frågor märker jag handlar mest om själva operationen och vad som händer direkt efter den - om att ligga på sjukhus, med andra ord. Jag har nästan aldrig varit på sjukhus (annat som besökare), inte sen jag var liten i princip, undantaget ett enda besök hos en kirurg när jag hade problem med min navel för några år sen. Men även den gången var det inte mer än att de klämde och kände lite. Nu är det ju helt andra grejer.
 
På informationsmötet sa de att efter inskrivningen ska vi räkna med att det är ungefär 1-2 månader kvar till själva operationen. Eftersom jag förmodligen ska köra flytande kost i tre veckor (definitivt svar på det får jag på måndag, men jag tror det blir tre veckor utifrån min BMI) kan det innebära att jag ska började med flytande kanske bara någon vecka från nu (fast det vet jag förstås inte ännu). För att vara på den säkra sidan har jag i alla fall beställt hem mitt pulver så jag är redo. Har jag räknat rätt så ska det gå åt 105 påsar (5 påsar per dag á 21 dagar).
 
Jag valde att köra på Nutrilett då webbutiken hade flest olika smaker av det märket, och fördelningen blev som följer (siffran anger antal portioner):
 
15 x Jordgubb
30 x Skogsbär
30 x Blåbär
25 x Choklad
10 x Tomatsoppa
 
Soppan var dyrare än de andra, men jag tänkte att man vill nog ha en "matigare" smak ibland också, inte bara "söta" smaker. Förutom detta köpte jag också en shaker - fast sen kom jag på att jag ju behöver en till jobbet också, så någon dag senare blev det att åka till Apoteket för att inhandla en. Visserligen står det Modifast på den och inte Nutrliett, men ändå...
 
Just nu känner jag mig rätt sugen på att smaka på en shake eller två, fast jag druckit dem innan blir man lite nyfiken... Jag ska dock hålla mig. Kan man behålla den viljan några veckor till så vore det bra...
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Talltita

En blogg där jag skriver om mitt liv före och efter en Gastric bypass-operation.

RSS 2.0