Frost och sol

Idag har det varit hejdundrande vackert ute - frost och solsken är en härlig kombination! Jag drog iväg till naturområdet i närheten med hunden och gick en liten runda på 3.5 km och passade så klart på att fota. Jag längtar tills våren kommer och det blir enklare att gå längre rundor - nu när jag har bil är det också mycket enklare att gå där. Det tog liksom bort en del av tjusningen när det tog 45 min bara att gå till området där man ville promenera... Med bilen tar det inte många minuter.
 
Var i lokala köpcentret igår och tittade på kläder - vill gärna ha en vårjacka. Det fanns dock inte mycket att välja på ännu. En hittade jag som jag tyckte om, men den fanns inte i den storlek jag behövde. Det fanns en som passade helt okej över magen men var lite tajt över armar och axlar - men den fanns inte i en storlek större utan bara ca 4 storlekar större och då får det kvitta. Som tur är hittade jag faktiskt en vårjacka hemma i skåpet. Den sitter mer eller mindre som ett tält på mig nu, men den funkar okej så jag kan använda den ett tag till. Fick i alla fall tag på det viktigaste - ett par gympaskor. På tisdag ska jag och jobbarkompisen till gymmet och därmed basta!
 
Idag tror jag att jag ska göra hemlagad pizza till middag, mums. Vi får hoppas att magen klarar det, men i liten mängd ska det väl gå bra. Har ju i alla fall rört lite på mig idag så då kan man väl få unna sig lite...
 
Avslutar dagens inlägg med att bjuda på några bilder från idag.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Talltita

En blogg där jag skriver om mitt liv före och efter en Gastric bypass-operation.

RSS 2.0