Planar ut

Den 21:e är det tre månader sen jag opererade mig. Tiden går fort!

När man läst andras bloggar om sin operation har man ibland blivit frustrerad över hur lätt de verkat ha det med maten. Jag har ju dumpat ganska lätt/ofta. Men faktiskt märker jag att det blir enklare och enklare. Jag kan t.ex. dricka ganska mycket till maten nu - det gick inte alls från början. Det känns skönt och jag oroar mig inte direkt för att inte kunna äta 'ordentligt' längre, att jag alltid ska behöva oroa mig för hur jag ska gå, inte kunna planera in något direkt efter maten ifall jag blir dålig osv. Vissa saker har jag svårt för fortfarande, ägg till exempel, men jag är i alla fall väldigt glad över att jag kan dricka till maten nu!

Gymmet igår jag förresten bra... Men man är verkligen otränad! Jag vill speciellt jobba med axlarna och armarna då de musklerna är så otroligt svaga hos mig... Benen har fått desto mer träning under alla år av promenader med hundarna!
Vi ska försöka att träna varje tisdag och någon mer dag - den andra dagen blir svårare att fixa i och med våra skift och så, men på något sätt ska det väl gå att lösa. Finns ju även simhall i byggnaden, så det vill jag också gärna göra då och då.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Talltita

En blogg där jag skriver om mitt liv före och efter en Gastric bypass-operation.

RSS 2.0