Fredag

Egentligen har jag inget särskilt att rapportera idag, men kan skriva en snutt ändå... Idag jobbar jag tidiga skiftet vilket alltid är skönt på en fredag. Efter jobbet ska jag hem för att ta ut hunden, sen tror jag att jag ska passa på att handla lite inför helgen och nästa vecka. Det har snöat hela dagen så förhoppningsvis är vägarna i bra kondition...

Börjar även sakna datorn! Man har liksom hundra grejer att göra på den just när man inte har tillgång... Inte minst skulle jag behöva skanna lite teckningar och annat. Vill också få ihop ett bidrag till en spekulativ dinosaurietecknartävling... Inte för att jag tror att jag har en chans, men det skulle vara kul bara att delta ! Man ska rita valfri dinosaurie på ett nytänkande men ändå realistiskt sätt. Jag har sett några bidrag och folk har verkligen häftiga idéer! Mitt förslag känns lite tamt, men jag har inte kommit på något bättre direkt... Det ska bli två troodon - en ganska liten fågelliknande dinosaurie - som lever i Arktis (fakta - inte spekulativt! Det var varmare på deras tid, men kallt nog för snö osv i alla fall) och där de använder sina sporrar för att slåss om en honas gunst. Sporrarna/klorna beskrivs mest som jaktvapen, så min spekulation är att de kanske användes för annat också, precis som fasaner, höns m.fl. använder sina sporrar...



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Talltita

En blogg där jag skriver om mitt liv före och efter en Gastric bypass-operation.

RSS 2.0