Frukosttankar

Sitter och väntar, mer eller mindre, på att klocka ska ticka iväg. Om en liten stund ska jag åka till jobbet och jag hinner inte sätta igång med något nytt. Idag jobbar jag sena skiftet, vilket innebär att jag har lite mer tid på morgonen eftersom jag börjar senare. Det är också enda skiftet då jag äter frukost hemma. Just nu är min välsignade frukost rågkusar, ett bröd som säljs i små runda "kakor". Det är rätt grovt och gudomligt gått. Och så snällt mot min mage! Vissa andra bröd blir jag tung och trött av, men detta fungerar väldigt bra. Idag blev det med ost och gurka på, riktigt gott.
 
Har också - äntligen - gått rundan runt området. Jag kom in i ett bra flow ungefär ett par månader innan operationen när jag - utan undantag - gick den rundan minst en gång om dagen. Ibland upp till fyra gånger på en dag. Det är ingen lång runda, den är bara ca 2.5 km och tar 30 min att genomföra, men det var ändå bra att ha som ett riktmärke, ett dagligt minimum i alla fall. Efter operationen orkade jag inte, sen har det väl helt enkelt inte blivit av - kylan och mörkret har gjort sitt till - men idag blev det i alla fall en runda. Jag märker också på hunden att han saknat detta, han behöver röra mycket på sig dagligen och blir väldigt energisk när han inte får det. Så nu ska jag försöka att komma igång och gå den rundan varje dag igen...


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Talltita

En blogg där jag skriver om mitt liv före och efter en Gastric bypass-operation.

RSS 2.0