Pust!

Igår kändes som en påfrestande dag. Först jobb, sen nästan direkt till veterinären med jycken. Tycker att han druckit och kissat så mycket sista veckorna (t.o.m. kissat ner sig ett par gånger), eftersom han börjar bli äldre kändes det bäst att kolla upp det. Besöket tog nästan två timmar och han blev noga undersökt, från nosspets till svanstipp. Blodprov och urinprov togs, liksom ett ultraljud. Vetten hittade dock inget som verkade konstigt, enda resultatet vi väntar på nu är urinprovet. Jag ska också kolla mer exakt hur mycket han dricker på en dag. Har vi tur så var det inget, bara någon slags tillfällig svacka... Men klart man oroar sig, hunden är min värld.
 
Kul i alla fall var att han fick väldigt mycket beröm för att han var i jättefin kondition - bra vikt, jättefin päls och fina tänder. Klart man blir en stolt matte då!

För övrigt är det nu bestämt - på tisdag drar jag och en jobbarkompis till gymmet! Till helgen måste jag få tag på gympaskor, helst en vårjacka och vårskor också...


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Talltita

En blogg där jag skriver om mitt liv före och efter en Gastric bypass-operation.

RSS 2.0