Hoppla!

Hm, har legat på latsidan sista veckan. Massor av god mat och så ingen träning på det, på grund av en förkylning. Syntes på vågen igår kväll också - ett kilo upp, aj aj. Så idag blev det att ta nya tag igen. Löprunda efter jobbet, totalt 15 minuter effektivt joggande (plus 5 minuter uppvärmning och 5 minuter nedkylning). Det gick inte fort... men det gick... träningsvärk till trots. Träningsvärk? Jo, igår provade jag på att rida för första gången på säkert 15 år (sist var när jag var kanske 12 år och studsade runt en stund på en kompis syrras fjording). Jag är ingen hästmänniska direkt, men mina föräldrar har ju häst och lillsyrran är väldigt aktiv och tävlar med sin quarterhäst, så jag är ändå runt hästar. Innan var jag ju för tung för att rida (med gott samvete, i alla fall!) men igår gjorde vi ett försök. Det var inte det lättaste men ganska kul ändå! Eftersom hästen har westernutrustning var det inte så svårt att hålla sig kvar i sadeln (de är väldigt "lättsuttna") men det var värre att hålla ordning på alla tyglar och annat - speciellt i traven! Och träningsvärk fick jag som sagt..!
 
Bjuder på några bilder från gårdagens tur. Insåg när jag tittade på bilderna att jag måste köpa en ny munkjacka - den på bilden är ganska gammal och storlek 48/50, alldeles för stor, ser ut som om jag har en jättemage som hänger ut...
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Talltita

En blogg där jag skriver om mitt liv före och efter en Gastric bypass-operation.

RSS 2.0