Sommar på G

Det är så mycket på gång nu... Mycket roliga grejer, men också mycket att hålla reda på! Får väl helt enkelt försöka ta en dag i taget...

Imorgon jobbar jag tidiga skiftet, vilket ska bli riktigt skönt. Efteråt blir det raka vägen hem i ilfart för att rasta jycken och byta om, sen hem till päronen. Syrran går ut nian och det ska vara lite mingel och sådant på hennes skola, de ska visa vad de arbetat med osv. Mamma kan inte gå eftersom hon jobbar, så det blir jag och pappa som går.

På fredag ska vi på Liseberg med jobbet på kvällen. Vi gjorde det förra året och hade jätteskoj, det ska nog bli kul i år också. Hoppas någon tar lite kort. Det blev lite bilder förra året och det skulle vara kul att jämföra bilderna...

Till helgen ska jag förhoppningsvis hämta hem en mycket efterlängtad kaninunge. Har över 20 års erfarenhet att ha kaniner, men har varit kaninlös ett tag. Och en kaninunge har jag inte haft sen 2002, för elva år sen... Sista kaninen dog härom året, han var då 11 år gammal (född 2001). Detta är en mellerudskanin, en kritiskt utrotningshotad svensk lantras. Jag har drömt om en sådan under lång tid. Äntligen kan drömmen bli sann! Med tiden vill jag ha en hane också, det kan ta ett tag eftersom det är en sällsynt ras...

Det är väl ungefär vad som händer denna vecka, förutom den vanliga ruljansen med jobb och hunden och allt. Två joggingpass måste jag klämma in också. Bara två kvar innan jag klarat utmaningen! Körde veckans första idag. Det gick trögt, som vanligt, men det gick! Tror jag ska fortsätta med samma runda ett tag efter att utmaningen är avklarad. Det känns som en ganska lagom utmaning just nu!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Talltita

En blogg där jag skriver om mitt liv före och efter en Gastric bypass-operation.

RSS 2.0