Geocaching och middag

Igår blev det en tripp till Redbergsplatsen för lite geocachande. Tre och en halv timme var jag ute och promenerade, mest på asfalterade gator men det blev även lite parker och annat och en dos flås för att komma upp till en cache med utsikt över Gårda. Verkar ha hjälpt i vilket fall - har gått ner över ett kilo på två dagar?! Det låter väldigt mycket, så jag vet inte... kanske att jag hade "mycket i magen" när jag vägde mig för två dagar sen, eller så ligger jag väldigt lågt just nu och det planar ut igen... men hoppas jag håller mig här nere - och fortsätter gå ner, så klart!

Ikväll är det finmiddag med släkten för att fira farmors födelsedag. Jag har inte varit på restaurang sedan operationen (och inte på ett bra tag innan den heller) så det känns lite nervöst så klart - tänker på risken att dumpa osv. Ska försöka äta långsamt och tänka efter på vad jag stoppar i munnen... För mig är det enklare att äta långsamt bland andra, äter jag själv blir det gärna att jag trycker in det för snabbt i munnen.

Ska också försöka fixa lite kort idag - kommer vara hemma hos familjen innan vi åker på eftermiddagen, ska be något ta några kort på mig då.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Talltita

En blogg där jag skriver om mitt liv före och efter en Gastric bypass-operation.

RSS 2.0