Nya mått!

Det var ju riktigt länge sen jag tog mått på mig själv. Ja, jag har ju faktiskt bara gjort det en gång innan, om man inte räknar måttagningarna på Östra. Idag tog jag lite nya mått. Jag tycker det är svårt att komma ihåg exakt var jag mätte sist och hur hårt osv, så det är ungefärliga värden...
 
Kroppsmått:
Hals - 39 cm 35 cm (-4 cm)
Byst - 115 cm 106 cm (-9 cm)
Midja - 114 cm 95 cm (-19 cm)
Överarm - 44 cm 39 cm (-5 cm)
Rumpa - 128 cm 113 cm (-15 cm)
Lår - 71 cm 66 cm (-5 cm)
 
Längd - 166 cm
Vikt - ~103 kg 87 kg (-16)
BMI - 37.4 31.6
 
Nog har det hänt grejer!
Det är på sätt och vis synd att jag inte har mått från när jag var som störst. Min totala viktminskning nu är ju 35 kg och dessa mått visar bara skillnaden mellan 16 kg. Det måste vara en mycket större skillnad egentligen! Jag kan förundras när jag t.ex. ligger i badet över att jag plötsligt känner ben (alltså skelett) under huden. Jag kan känna mina revben - wow! Och när jag skriver på tangentbordet ser jag benen i mina händer puta ut lite. Och det är svårare att sitta länge på en stol eller ligga i samma position... Det är en underlig men härlig känsla, att man börjar se mer "normal" ut. Sen är det förstås trist med all hud som hänger och slänger överallt - speciellt på armarna - men det är ändå ett pris värt att betala, även om jag nog aldrig kommer trivas i bikini eller tröjor utan ärm. Kanske man kan överväga en operation där någon gång i framtiden, men det är mycket tid kvar att fundera innan den dagen eventuellt kommer.
 
Har inga nyligen tagna bilder på mig själv, men ska försöka fixa snart - skulle vara kul att jämföra lite!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Talltita

En blogg där jag skriver om mitt liv före och efter en Gastric bypass-operation.

RSS 2.0