Uppdatering

Aj aj, har varit dålug på att skriva igen. Har liksom inte så mycket att säga. Livet rullar på, upp och ner. Vågen stod igår på 88,4 kg, idag på 89,1 hm... Men det går väl åt rätt håll, även om det går mycket trögare nu känns det som!

Försöker röra på mig så mycket jag kan - igår gick jag i skogen nästan nonstop i 6 timmar med hunden. Det är smått fantastiskt att känna att man faktiskt orkar så mycket mer nu, 34 kg lättare! Jag har alltid gillat att promenera men förr blev jag direkt svettig även om jag inte var så ansträngd. Och efter slingan runt den stora sjön i närheten - ca 12 km - var jag ganska slut. Men igår gick jag, tror jag, över två mil och var inte ens svettig - om något frös jag lite! DET är framsteg man kan ta på och bevis för att jag mår bättre idag än för ett år sen. Jag vet att jag aldrig kommer få en 'snygg' kropp men det är heller inte mitt egentliga mål, utan jag vill må bättre och orka mer, inte alltid vara den trötte, den otränade, den som inte orkar hänga med i andras tempo. Att vara som alla andra helt enkelt.

I maj varje år anordnas en vandring i skogsmiljö närheten. Jag har tänkt i många år att jag ska gå med, men det har aldrig blivit av. Huvudvandringen är på 2,5 mil men de anordnar också en kortare på 1,5 mil, fast då får man inte diplom osv. Har övervägt om jag verkligen skulle orka med den längre, även om den så klart känns roligare att kunna genomföra än den korta, men efter hur bra det gick igår så tror jag att jag ska klara det! Så i år ska jag jävlar anamma anmäla mig till den där vandringen...!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Talltita

En blogg där jag skriver om mitt liv före och efter en Gastric bypass-operation.

RSS 2.0