Geocaching

Efter tre dagar på raken med jogging behövde jag lite omväxling och eftersom jag jobbade tidiga skiftet och vädret var okej (lite duggregn till och från, men det räknas knappt!) drog jag ut med Dunder på en geocachingtur. Vi var ute i ungefär fem timmar och turen gick genom skog och berg. Jag har påpekat att jag inte alls svettas lika mycket nuförtiden - men igår blev jag rejälv svettig! Framförallt av allt uppför/nedför-klättrande... Där det var som brantast fick jag klättra på alla fyra. Var också tillfällen då jag fick sätta fötterna mot t.ex. ett stenblock, händerna på ett annat och sen häva mig upp, så att säga. Bra allsidig träning där, får jag säga! Och bra för självförtroendet. Men pust...
 
Geocaching går ju ut på att finna gömda "skatter" och det är alltid lika givande när man lyckas, men minst lika kul är alla fantastiska platser man får se. Cacherna är oftast gömda av personer som bor i närheten och känner till alla de där smultronställena som man aldrig skulle ha sett annars. Jag menar, jag skulle förmodligen aldrig tagit mig ut mitt i skogarna i Kortedala om det inte vore för turen igår. Men tack vare att jag gjorde det fick jag bland annat besöka ett stenröse från bronsåldern, resterna av ett gammalt fort och krypa in i en urhäftig grotta i ett berg.
 
Lite bilder från igår, tagna i Eriksbo/Kortedala där vi gick:
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Talltita

En blogg där jag skriver om mitt liv före och efter en Gastric bypass-operation.

RSS 2.0