Gjorde 'et!

Yes, kom iväg igår efter jobbet! Det gick över förväntan får jag säga. Jag hade ju jobbat sena skiftet och dessutom blivit tvungen att handla lite hundmat m.m på vägen hem så kom inte iväg förrän närmare 18 - tur att vädret var så fint, det hjälpte att hålla motivationen uppe.

Det började med fem minuters rask promenad som uppvärmning. Jag kom ganska precis fram till sjön men pausade då och gick lite till så jag kunde börja springa på själva slingan/i skogen. I början tog det emot rejält men var faktiskt lite kul också. Jag varvade 2 minuters löpning med 3 minuters promenad genom hela passet, med 5 minuters promenad som avslutning.

På kvällen gick jag en runda runt bostadsområdet, ca 2,2 km, i rask takt och det kändes som vanligt - inte trött eller så. Gick samma runda idag nu innan jobbet och det var också som vanligt. Däremot är jag lite stel! Mest i ljumskarna och lite i magen faktiskt. Ska försöka springa idag också. Nog ganska korkat egentligen så nära inpå, men man ska träna tre gånger per vecka med det här programmet och jag vill gärna ha måndag som startdag, vilket innebär att jag måste klämma in två till pass innan nästa måndag...



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Talltita

En blogg där jag skriver om mitt liv före och efter en Gastric bypass-operation.

RSS 2.0